June 06, 2010

06 Jun 2010 (Hari Gila Sedunia)

Guwa memisat-misat kelopak mata guwa ini...
Sekeping taik mata pon takde kat mata guwa kali ni.. Guwa terkesima.. Celaka..
Guwa teros capai hanset Sony Eriksson K800 yang kian uzur tu... Guwa zoom in mata guwa betol-betol Jam kat hanset tu..






Tepat 5.05 a.m.






Wah !! Ini dah cukup menakjubkan.. Jarang benar guwa bangun seawal ini... Guwa teros bergegas mendapatkan Puan Emak untuk menyampaikan berita pelik ini...


'Mak..mak..mak..bangun mak..Ren bangun awal hari ni mak..mak..mak.. bangun' dengan tangkas guwa goncang-goncang kaki mak guwa.


"Kapowwww" satu penerajang tepat ke rahang guwa. Guwa rase ade bintang-bintang atas kepala guwa. Penglihatan guwa kekaburan. Teros guwa peng...erk !!


Sedar-sedar je tadi dalam pukol 8.30 pagi.. Guwa pisat-pisat mata guwa lagi.. Nah !! Sebeban... tibe-tibe guwa rase macam guwa telah menipu segelintir pembaca dengan intro guwa yang agak merapu kali ni... Celaka. Haha




********************


Bangun-bangun je pagi tadi, guwa dgn bongkaknye dah tak nak cari-cari lagi dimana sang mentari la ape la.. Sebab guwa yakin dan redha yang guwa memang bangun kol 8.30 pagi.


Guwa sebagai penulis novelis yang baru nak meningkat naik, guwa rasa guwa tak yah mandi dulu la... guwa teros basuh muka plus gosok gigi... Teros guwa ke meja makan untuk misi seterusnya...


'Mak...mak tak buat sarapan ke ?' kata aku dgn nada kemas bergaya.


'No breakfast for today, if you hungry, go eat that chair or what so ever..' bidas Puan Emak dgn kejam tapi penuh kasih sayang.


Guwa tak sentap.. Guwa elek je masuk bilik teros On PC guwa.. Guwa bukak fesbuk guwa.. Takde ape yang menarik.. Wadafak !!


Guwa teros ke bilik air... Guwa amik gayung dan menceduk air di kolah... Guwa teros mandi wajib seperti biasa..






Kecebur...Kecebur...Kecebur...Kecebur...Kecebur...!! Ok done.






********************

Sejurus guwa masuk ke bilik.. guwa bersiap dan guwa teros meracau-racau... Guwa bersilat dgn bantal... Guwa bercakap depan cermin... Guwa penumbok-numbok langsir wat macam punching bag... Guwa melipat kain... dan bermacam-macam lagi..

Puan Emak masuk ke bilik dengan penuh kerisauan dengan tingkah laku aku..


'Woi what wrong with you ha?? Come, bring me to Nagoya Textile at Rawang now...' kata Puan Emak slang omputih juga dengan penuh kasih sayang.


Guwa teros mengikut arahan tuanku dan sampai-sampai sahaja di Nagoya.. guwa yang berbekalkan muka ganas tanpa segan silu menjadi penasihat dalam menasihat Puan Emak untuk memilih corak-corak dan kaler yg sesuai dengan rumah guwa.

Kami teros pulang setelah membeli kain langsir kaler Emas untuk buat langsir Raya tahun ni.. Puan Emak tersenyum puas..


Guwa kini terasa lebih tenang daripada tadi..


Mungkin guwa patot menjadi pereka fesyen ataupon penasihat hiasan dalaman la.. Tapi tak tercapai fikiran guwa nak bayangkan guwa jadi sedemikian rupa.. Ohmaigot !!

Sekian~~





p/s: Barang siapa terasa bangang selepas membaca entry kali ini..
Tapi 'ON SANGAP' dan hantar ke 32728.



6 comments:

Abdul Wafiy said...

aku tgh bygkn ko jd cm eric dlm rancangan deco tu. wakaka

The Game said...

hahahahahahahaahaha..... xdpt bayangkan mcm mana kalu ko jd lelaki LEMBUT...wadafak!

Mohd Jumali Zairin said...

wakakaka kawan-kawan mcm korg memang membantu..
wadafak~~

Anonymous said...

haha....
muka ganas dan lembot???
1 kombinasi yg sgt contra dan mnarik..
kalo bnda neyh terjadi kt ang la ryan..
xtaw lar..
mau gelak aku smpai pagi bsk xbenti..
silap2 bangun tidoq bsk tue aku smbung gelak lg.
hahahaaa...

sahabt bff ryan

Anonymous said...

aku terasa bangang...nape aku bkak entry ko nih....fak tol....akkakakakakkaka

Mohd Jumali Zairin said...

Anda terasa bangang?? Sila tapi On SANGAP~~
wakakaka

Related Posts with Thumbnails