May 31, 2010

World Cup 2010 Dan Orang Malaysia







Wehhh World Cup 2010 dah nak start dah wehh... Giler lambat tol aku alert sume mende ni bekos aku dah tak pakai Astro dah... Baru miss bayar bil sebulan, cepat je Ananda Krishnan soh potong Astro kat umah aku... Ape tah yg die dengki sangat dengan aku tah... Pastu aku dah bayar, tibe-tibe lak cakap Dekoder aku rosak la ape la kad tak boleh detect la, Sammy Vellu tak nak benti keje la ape kejadah sume ni... Padahal tak penah lak aku cocok-cocok CD mahupon Tape VCR kat Dekoder tu pon... Ko ingat aku tak taw yang korg (Astro) nak makan duit lebih soh beli Dekoder baru... Shit all this nonsences... Oh, maaf, teremosi lak di sini...


Tadi pagi aku gi EON Bank kat Jalan Raja Laut tu (bukan nak cari Ziana mahupon Am ye) saje je la nak drop Resume pastu gi jumpa kakak kesayanganku iaitu Kak Julia (pemes akak skang taw)... Borak-borak la kosong sekosong-kosongnye dengan die... Kak Julia ni ade sorg anak nama die Asyraf Arsyavin... Perrghhh !!! Tampan bergaya nama anak beliau... Sah-sah minat Arsengal tak pon Russia... Maka tercetus la idea aku nak wat entry pada hari ini.. Maseh


Pasukan kegemaran aku adalah France... Aku sejak dari World Cup 1998 lagi... Aku bukan cam budak-budak bajet kemas yang pilih pasukan yang hebat dan glamer seperti Brazil la, England la, Belanda la, Timor Leste la, Thailand la... 






Aku elek-elek je pilih France... Dulu aku minat giler dgn Djoerkaef ni midfider France... kalo main Fifa 1998 tu, sah-sah aku asyik passing kat Djorkaeff je... Siap gitaw mak aku soh tukar nama aku Mohd Djorkaeff Bin Abdul Malek bagai (erk !!)... Sah-sah kene maki lepas tu... Mana la aku nak taw yg kite tak leh senang-senang tukar nama dah (kecuali dgn angkat sumpah)...


Pastu terdetik la dalam sanubariku, kalau la orang-orang Malaysia dapat gantikan sume player-player France dalam World Cup 2010 ni, kompem nama-nama dorang macam ni kan:








ZAKARIA CARRASSO
KHUZAIRI LANDREAU
FARIS LLORIS
HAMDAN MANDANDA
ABU ABIDAL
HAMKA ANELKA
EFFAZUAN BEN ARFA
OSMAN BRIAND
WONG MEI CISSE
MOHSIN CLICHY
HAKIMI DIABY
AWANG DIARRA
EVRA ZURKANAIN
ZUL HUSNI FANNI
GHANI GALLAS
GUNASELEN GIGNAC
TAJUDDIN GOURCUFF
HASSAN GOVOU
HAIRI HENRY
MALEK MALOUDA
VENOD MVILA
PRABA PLANUS
RAMASUNDREN RAMI
ZULKIFLI REVEILLERE
ROSLI RIBERY
SYAIFUL SAGNA
CHONG CHEE SQUILLACI
ROSLAN TOULALAN
IQBAL VALBUENA










Pemain yang aku minat skang ni kompem-kompem la Rosli Ribery.... Die main laju dowh.. walaupon larian die agak bersepah-sepah dan muka berparut lagi tak ensem. hahaha.






p/s: 

  1. ZAINUDDIN ZIDANE tetap di hati
  2. Penggunaan nama-nama di dalam entry ini tiada kene-mengena dengan mana-mana pihak. Hanya sekadar hiburan semata-mata.
  3. Sapa tak minat bola (pompuan) sah-sah tak paham dengan entry ni.


4 comments:

Anonymous said...

ade ade je ko neyh ryan..
pape pown entry ko mmg best ryan..
caya oo pcayelah~~~~ (cam sora ning)

zul aka bkn nama sebenar

Anonymous said...

pompuan: tett.. boring...

Anonymous said...

macam bangang...wkakkaka.....
cita nk lebat...france konon....hakhak....

Anonymous said...

ceh cam gampunk jer...france menang dulu pun coincidence jer kot...france makin cemerlang setelah tandukan zidane...miyahaha

Related Posts with Thumbnails