July 25, 2010

Edisi Hari Lahir Mak Yon

Engkaulah Pengasuhku,
Tanpa engkau wahai Pengasuhku...
Mesti aku sampai ke tua bangka tak reti berjalan dan bercakap. Senang cite cam cacat la.

Engkaulah Pelindungku,
Tanpa engkau wahai Pelindungku...
Mesti aku skang ni dah berbirat-birat badan dek kena sesah dengan Encik Malek.

Engkaulah Pakar Motivasiku,
Tanpa engkau wahai Pakar Motivasiku...
Mesti aku skang ni tengah berjalan-jalan disekitar Selayang sambil bercakap sorang-sorang. Habis sume orang awam aku kejar. Wadafak.

Engkaulah Penasihat Kewanganku,
Tanpa engkau wahai Penasihat Kewanganku...
Mesti skang ni aku tengah duduk kat depan Mydin atau Selayang Mall bersertakan kole sambil membuat muka mintak kaki simpati dari orang ramai.

Engkaulah Chef-ku,
Tanpa engkau wahai Chef-ku...
Mesti aku skang dah kurus (masakan sedap sangat, rugila kalau tak melantak kaw-kaw).

Engkaulah Juniar Binti Mohamad Zen (Mak Yon) ku,
Selamat Hari Jadi Mak Yon yang Ke-58....
Moga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan bahagia sehingga ke akhir hayatmu.


I lap u Mak Yon.


p/s: Soalan SPM paling susah dan tak dapat guwa nak jawap sampai skang.


"Kalau Mak dah takde dalam dunia ni, ko nak watpe Reen?"


9 comments:

ezam said...

happy besday auntie.....

semoga ceria2 selalu dgn femili terchenta...

and inchek reen sila jaga beliau baik2 ok..kolo tak ade yg jadi esbok 4 pintu kang...hahaha

Anonymous said...

all n all mmg best..nk gelak pun ada tp semua tu mmg betul..

cuma..

soalan yg terakhir tu mmg susah nk jawab..

aq mmg dah xda ayah tapi aq bnasib baik sbb masih ada mak..

tp..apa aq nk buat klu mak aq dah xda..mmg susah nk jawab..

En. Reen said...

ezam: ekekekeke baik2..akanku jadi anak yg bek...tknak kene sumpah..wakaka

En. Reen said...

anony: yup soalan tu mmg susah nk jawap....hmmmmm~~ tp nnti kite mesti kene mencari jawapan tok soalan tu jugak...

Boy said...

amboi mak pose peace2 agi

En. Reen said...

Boy: tu la..mana dia blaja tah,...ekekeke

Cik Bee~! said...

happy bzday auntie..peace~!!heheheh
aip...soalan tuh sbanrnye mmg susah la...huhu..

En. Reen said...

CB: ehehehehehe tu la kan..susah nk jwp..huhuhu tak nak jwp leh tak? huhu

Cik Bee~! said...

LEH JE...soalan ni terlalu sensetip..n sy pn xsnggup nk pikir IF tuh...huhu

Related Posts with Thumbnails