August 29, 2010

Kempen Sayangi Diri [Tagged]

Kuala Lumpur, 29 Ogos: Malaysia kini telah dikejutkan oleh beberapa kes kematian yang berpunca dari kemalangan dan beberapa kes kebodohan segelintir individu yang dengan senang-lenang membunuh insan lain tanpa rasa bersalah. Baru-baru ini kite dikejutkan dengan kematian dua orang 'Pak Guard' yang ditembak menggunakan senjata jenis Pump-gun dari jarak dekat. Motif pembunuhan adalah disebabkan mangsa mengejutkan si pemangsa dari tidur. Tak ke bangang namenye tu. Ape kejadah sume ni? Kemana pergi pihak berkuasa? Takkan mak bapak dok menganga sahaje?

Cube kite lihat dari sesetengah kes membodohkan diri sendiri seperti kes menyimbah cat dan membaling botol arak ke surau. Motif sebalik kes ni adalah kerana kecik hati atau tak berpuashati bila ditegur oleh tok imam kerana saspek bermain mercun. Kenapa perlu surau menjadi mangsa? Kenapa tidak dirembat sahaja selipar Crocs imam tersebut? Kenapa tidak dipancitkan sahaje tayar moto EX5 beliau? Paling jahat pon kenapa tidak dicocok montot tok imam tatkala beliau sedang bersujud? Tepuk dada, tanya selera.

Kenapa sume ni berlaku didepan mata kita? Secara kasarnya kite dapat menyimpulkan disini bahawa masih terdapat segelintir malaun atau dalam bahase kasarnye, Syaitan yang masih tidak boleh berfikir secara waras dan logik. Sikap mereka ini dapat menunjukkan kite bahawa mereka ini tidak sayang akan diri mereka sendiri, inikan pula nak menyayangi diri orang lain. 

********************

Kempen Sayangi Diri ni sebenarnye telah di-tag oleh Teddyuna dengan harapan aku dapat melayan karenah beliau [sorry ye Una, kutuk-kutuk skit je. Ahaks]. Tapi memandangkan aku pun dah lama tak update, so aku wat je la. Nampak cam layan gak ni. Kempen ni lebih kepada mengajukan soalan-soalan yang memerlukan jawapan yang agak gedik sedikit. Tapi demi menjaga water-face diriku ini, aku cube jawap dengan cara aku sendirik.

1. Bagaimana anda menjaga penampilan anakanda anda? [5 markah]

Macam bese. Bangun pagi, gosok gigi, mandi, pakai baju seluar sume, perfume skit, wax rambut skit, rambut sikat tarik belakang. Pastu gi keje seperti biasa. Selang beberapa mini kemudian, orang awam tersenyum sinis kat aku. Aku terpinga-pinga. Ku lihat penampilan ku dari atas ke bawah. Demit !!! Zip lupa nak zip. Sungguh kacak penampilanku kali ni. Maseh.

2. Bahagian mana pada diri anda yang anda suka? [5 markah]

Tapak tangan. Kerana dengan bahagian tapak tangan ni lah dapat melempang anasir-anasir jahat yang sebok-sebok nak bandingkan aku dengan Rosyam Nor yang mana lagi kacak. Sudah terang lagi bersuluh, sah-sah la aku lagi kacak skit. Takke sia-sia namanye tu. Maseh.

3. Apa yang ada pada diri anda yang anda rasa tak ada pada orang lain? [5 markah]

Aku ade janggut yang semula jadinya berbelah tengah [Ala macam rambut sikat belah tengah tu]. Ang ada? [yang pompuan jangan jawap, aku sekeh kang].

4. Anda rasa apakah daya tarikan anda? [5 markah]

Senyuman puaka yang boleh menyebabkan si penerima senyuman tersebut merasakan ingin memberi terajang dan penyiku sebarang dua tepat ke senyuman terbabit. Amacam? Ok tak?

Senyuman sikit punyer comey dorang kate cam puake. Isk, isk, isk.

5. Apa anda lakukan jika ada orang mengutuk anda? [5 markah]

Takpelah, biar je die. Nanti dorang gak masuk neraka. Biar dorang kene bakar nanti. Padan muke. [jawapan yang lebih kearah islamik]. Maseh.

********************

p/s: Sapa-sapa nak lepaskan bosan tu jom la join. Malas lak aku nak tag-tag [sebenarnye tak reti]. Kadang-kadang kite kena lah berfikir luar dari kotak pemikiran kite supaya kite boleh berfikir luar dari kotak pemikiran kite [erk!!]. Maseh.


2 comments:

Unamn said...

wa encik reen famous sekejap una.. haha

En. Reen said...

teddyuna: hahahaha femes tahap Siti Nurhaliza la pasni..hahah nak sain kat dahi..

Related Posts with Thumbnails